ورود    یا    ثبت نام

برند تامی هیلفیگر (tommy hilfiger)

تاریخچه و داستان برند تامی هیلفیگر (Tommy Hilfiger)

احتمالا تا حالا اسم برند تامی هیلفیگرد Tommy Hilfiger را شنیده باشید. این برند در دهه 90 میلادی در آمریکا کار خود را شروع کرد و توانست در مدت کوتاهی به محبوبیت بسیاری دست پیدا کند. در این پست می‌خواهیم تاریخچه این برند شناخته شده را برای شما شرح دهیم و بررسی کنیم که این برند محبوب چگونه توانست از صفر به چنین جایگاهی برسد و از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شود.

 

تامی هیلفیگر کیست؟

تامی هیلفیگر، طراح مد آمریکایی است که همه برند او را با سه رنگ قرمز، سفید و آبی می‌شناسند. او قبل از تاسیس برند موفق خود، در دهه 70 فروشگاه‌های مختلفی را افتتاح کرده بود. در سال 1984 بود که برای طراحی لباس ورزشی مردانه‌ای با نام خود در دنیای مد به اوج شهرت رسید.

آقای تامی هیلفیگر

 

اوایل زندگی

توماس جاکوب هیلفیگر در 24 ماه مارس در سال 1951 در شهر المیرا در نیویورک متولد شد. او دومین فرزند از یک خانواده 9 فرزندی بود و در یک خانواده کاگر ایرلندی-آمریکایی متولد شده بوند. مادر او پرستار بود و پدرش در یک فروشگاه طلا و جواهر سازی محلی ساعت می‌ساخت. تامی هیلفیگر در دبیرستان و در آکادمی آزاد المیرا تحصیل می‌کرد. در اون دوران او نه ستاره ورزشی بود (به دلیل جسه بسیار کوچکش) و نه دانش آموز نمونه‌ای بود (به دلیل اختلال خوانش پریشی که یک نوع بیماری عصبی است و ربطی به هوش ندارد).

 

اولین کارآفرینی تامی

به صورت ذاتی تامی هیلفیگر یک کارآفرین بود. این موضوع از همان جوانی تامی مشهود بود. او در دوران جوانی شروع به خرید شلوار جین می‌کرد و با دوختن دوباره آن‌ها، سود خوبی را از اینکار به جیب می‌زد. در 18 سالگی یک فروشگاه به نام The People Place در شهر المیرا افتتاح کرد. خیلی زود توانست به موفقیت برسد و چندین شعبه دیگر نیز افتتاح کند و سالیانه درآمد 6 رقمی را بدست می‌آورد. البته این موفقیت زیاد پایدار نبود و در سال 1977 به دلیل رکود اقتصادی تقاضای ورشکستگی کرد.

او در سال 1976 عاشق سوزی کارونا، کارمند یکی از فروشگاه‌هایش شد. این زوج ازدواج کردند و اندکی پس از ورشکستگی به منهتن نقل مکان کردند. این زن و شوهر به عنوان تیم طراحی در برند پوشاک Jordache استخدام شدند. اما در این کار دوام نیاوردند و تنها پس از یک سال اخراج شدند.

هیلفیگر در همین سال‌ها به عنوان یک طراح جوان سخت کوش شهرت پیدا کرد و برای چند شغل در پری الیس و کالوین کلاین مورد توجه قرار گرفت. آنچه تامی واقعا می‌خواست و رویای آن را در سر می‌پروراند، افتتاح برند خودش بود.

 

ایجاد برندی موفق

در سال 1984 موهان مورجانی، کارآفین هندی که به دنبال استخدام طراح لباس برای هدایت خط تولید لباس‌های ورزشی مردانه خودش می‌گشت، هیلفیگر را پیدا کرد. مورجانی به تامی هیلفیگر اجازه داد تا برچسب برند را تحت نام خودش به وجود بیاورد. تامی نیز این معامله را به سرعت قبول کرد و این زوج با یک کمپین بازاریابی سریعا از ورود هیلفیگر به صحنه خبر دادند. یکی از تبلیغات معروف آن‌ها یک بیلبورد پر رنگ در میدان تایمز نیویورک بود که هیلفیگر را به عنوان مهم‌ترین برند مد بعدی در آمریکا معرفی می‌کرد.

تامی هیلفیگر در سال 1986 به خبرنگاران اینگونه گفت: “من فکر می‌کنم طراح بزرگ بعدی آمریکا من باشم، رالف لورن یا کالوین کلین بعدی دنیای مد آمریکا هستم”.

برند تامی هیلفیگر به سرعت توانست با انجام تبلیغات مختلف مشتریان زیادی را به دست بیاورد. در اوایل دهه 90 میلادی این برند نسخه‌های سایز بالا و اورسایز از لباس‌های خود تولید کرد که به سرعت در بین دوستاران سبک موسقی رپ محبوب شد. این برند نیز با کمال میل از ستارگان رپ پشتیبانی کرد. در سال 1994در یک اجرای موسقی توسط خواننده رپ اسنوپ داگ، که با پوشیدن یک تیشرت بسیار بزرگ از تامی هیلفیگر مراسم خود را اجرا کرده بود باعث شد که فروش این برند به بالاترین حد خود برسد.

علیرغم موفقیت تجاری این برند، نخبگان صنعت مد همچنان او را نادیده می‌گرفتند. در سال 1994 هیلفیگر توانست در شورای معتبر طراحان لباس آمریکا از سایرین پیشی بگیرد، اما CFDA تصمیم گرفت که به او جایزه‌ای اهدا نکند. البته آن‌ها یک سال بعد و در سال 1995 بالاخره تسلیم شدند و جایزه را به او اهدا کردند.

 

دوران سخت تامی هیلفیگر

سال 2000 سال بسیار بدی برای تامی هیلفیگر بود. در این سال او از زن خود جدا شد. ثروت و برند او نیز در حال متلاشی شدن بود. لباس‌های او در بین طرفداران هیپ هاپ محبوبیت خود را از دست دادند و فروش او تا 75 درصد کاهش پیدا کرد.

اما تامی نا امید نشد و سعی کرد که نگاهی به اشتباهات شرکت خود بیاندازد و در مورد محصولات خود تجدید نظر کند. این برند توانست که دوباره به روز‌های اوج خودش بازگردد و در سال 2010 سودی در حدود 3 میلیارد دلار را کسب کند. تامی هیلفیگر توانست که در سال 2012 جایزه یک عمر موفقیت را از شورای طراحان مد آمریکا کسب کند.

این برند امروزه بیش از 1400 شعبه در 90 کشور دارد و توانسته خود را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین برند‌های دنیا در صنعت مد و فشن معرفی کند.


 

آخرین مقالات مجله روپامد

درباره مجله مد و فشن روپامد

هدف ما در مجله مد و فشن روپامد انتشار آخرین اخبار دنیای مد، فشن و سبک زندگی است. ما در روپامد سعی می‌کنیم که گزیدهای از مجلات روز مد، فشن و برندهای معروف و محبوب فعال در زمینه مد را با شما به اشتراک بگذاریم

فروشگاه روپامد
برای مشاهده، اطلاع از قیمت‌ها و خرید تمامی محصولات روپامد از فروشگاه ما دیدن فرمایید.
خرید با بهترین قیمت
راهنمای مطالعه مقاله